W związku z realizacją przez Ministerstwo Edukacji Narodowej we współpracy z Instytutem Badań Edukacyjnych Państwowym Instytutem Badawczym prac nad projektem nowych podstaw programowych dla przedszkoli i szkół podstawowych zapraszam na spotkanie konsultacyjne. Jego głównym celem jest zebranie opinii osób w nim uczestniczących na temat zmian, które zdaniem nauczycieli warto wprowadzić w podstawach programowych danego przedmiotu.
Na spotkaniu zostanie również przybliżony profil absolwenta, czyli uniwersalny zasób komplementarnych i powiązanych ze sobą komponentów, w rozwijaniu których wychowankowie i wychowanki, uczniowie i uczennice powinni być wspierani w trakcie swojej edukacji, począwszy od przedszkola, przez szkołę podstawową, aż do szkoły ponadpodstawowej.
Najważniejsze obszary do dyskusji podczas spotkania:
1. Jak zmian wymaga podstawa programowa z fizyki w szkole podstawowej?
2. Co należy zmienić, uzupełnić w obecnych podstawach, żeby lepiej realizować cele związane z rozwojem kompetencji fundamentalnych, wartości, kompetencji, sprawczości?
3. Co w aktualnej podstawie programowej utrudnia rozwój kompetencji fundamentalnych, wartości, kompetencji, sprawczości?
4. Ogólne uwagi dotyczące planowanych zmian.
Zebrane podczas spotkania opinie i rekomendacje zostaną przekazane koordynatorowi regionalnemu.
Adresaci spotkania
nauczyciele fizyki w szkołach podstawowych oraz zainteresowani tematyką spotkania.
Termin spotkania
5 lutego 2025 r., godzina 19.00.
Prowadzący spotkanie
koordynator wojewódzki prac nad projektem nowych podstaw programowych, doradca metodyczny matematyki/fizyki Małgorzata Znyk-Kaszewska