Centrum Rozwoju Edukacji Województwa Łódzkiego w Skierniewicach
--- wybierz szkolenie --- Jak zadbać o dobrostan nauczyciela? Przepisy prawa oświatowego w kwestii nauczania obcokrajowców. Sprawowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektora oraz realizacja zadań w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli. Nadzór pedagogiczny w szkole/placówce oświatowej. Kary i nagrody w statucie szkoły. Prawidłowe dokumentowanie pracy nauczyciela specjalisty. Rozwój nauczyciela w świetle przepisów dotyczących awansu zawodowego. Prawne aspekty pracy nauczyciela a prawa i obowiązki dziecka/ucznia. Zadania mentora w nowym systemie awansu zawodowego. Obowiązki nauczyciela – wychowawcy wynikające z przepisów prawa oświatowego. Organizacja współpracy szkoły/placówki oświatowej z rodzicami. Ocena pracy nauczyciela wg nowych przepisów prawa oświatowego. Budowanie autorytetu nauczyciela we współczesnej szkole. Sztuka skutecznego porozumiewania się i jej wpływ na budowanie przyjaznego klimatu szkoły. Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu. Etapy pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym: planowanie, działanie, weryfikacja. Edukacja prozdrowotna w szkole – rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej. Edukacja włączająca w praktyce. Rozwój umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli z uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Rozwój umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli czyli TIK w szkole. TIK w pracy nauczyciela przedszkola. Laboratoria Przyszłości. Wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi opartych na sztucznej inteligencji. Możliwości wykorzystania zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej oraz innych materiałów edukacyjnych dostępnych w sieci. Czat GPT – jako inteligentny asystent nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych. Czym jest myślenie analityczne i jak je skutecznie rozwijać w procesie edukacji? Wykorzystanie technologii informacyjnych do kształtowania myślenia analitycznego. Ćwiczenia logicznego rozumowania – gry i zabawy logiczne w pracy ucznia i nauczyciela. Jak kształcić umiejętności matematyczne na różnych przedmiotach. Jak pracować z uczniem z doświadczeniem migracyjnym – metody, strategie, techniki. Uczę polskiego jako obcego (zespoły przedmiotowe). Realizacja podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkołach. Ocenianie kształtujące. Od koncepcji do praktyki. Konstruowanie i modyfikowanie programów nauczania. Jak się uczyć? Style uczenia się. Nowoczesne metody i techniki motywujące do uczenia się. Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych. Jak pomóc dzieciom osiągnąć sukces w edukacji? Model pracy z uczniem zdolnym. Arteterapia w praktyce przedszkolnej. Nauczanie przez doświadczenie – jak stymulować kreatywność ucznia? Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera. Praca z uczniem z ADHD. Organizacja i przeprowadzenie nowego egzaminu zawodowego. Organizacja sytuacji edukacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu myślenia krytycznego dziecka w wieku przedszkolnym. Obowiązki nauczycieli wynikające z przepisów prawa w zakresie oceniania osiągnięć uczniów. Prawidłowe konstruowanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Innowacje pedagogiczne. Nikt nie rodzi się z uprzedzeniami – jak powstają stereotypy i uprzedzenia? Jak kształtować postawy społeczne i patriotyczne uczniów? Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej. Jak uczyć poczucia odpowiedzialności za region i ojczyznę na różnych przedmiotach? Jak wspierać dobrostan dzieci i młodzieży? Jak zadbać o zdrowie psychiczne uczniów i wychowanków? Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym. Wpływ emocji na zachowania uczniów i nauczycieli. Wsparcie psychologiczno–pedagogiczne wszystkich uczniów z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych. Sytuacje trudne w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym z doświadczeniem migracyjnym. Jak zaangażować ucznia z doświadczeniem migracyjnym w życie klasy. Inny w klasie, czyli jak budować relacje rówieśnicze z uczniami z doświadczeniem migracyjnym. Realizacja kształcenia specjalnego – uczeń z orzeczeniem. Jak tworzyć bezpieczny klimat w klasie i w szkole? Jak budować zespół klasowy? Uczeń ze spektrum autyzmu. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Sytuacje trudne w kontaktach z rodzicami. Edukacja włączająca i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym. Zachowania trudne u osób ze spektrum autyzmu. Program wychowawczo-profilaktyczny szkoły/placówki oświatowej. Planowanie i realizacja działań wychowawczych szkoły. Depresja nastolatków – jak ją rozpoznać, zrozumieć i pokonać? Jak skutecznie bronić się przed wypaleniem zawodowym? Pierwsza pomoc przedmedyczna. Emisja i higiena głosu nauczyciela. Bezpieczne poruszanie się w sieci oraz krytyczna analiza informacji dostępnych w Internecie. Edukacja prozdrowotna w szkole – nauka udzielania pierwszej pomocy. Jak sobie radzić z prowokacyjnymi zachowaniami uczniów? Metoda konstruktywnej konfrontacji. Przykładowy model planowania i realizacji współpracy szkoły/placówki z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi. Model uczenia się przez całe życie – lifelong learning w funkcjonowaniu szkół branżowych. Formalno-prawne wymagania współpracy szkół i pracodawców oraz instytucji. Modelowanie oferty programowej kształcenia zawodowego w kontekście wymagań pracodawcy. Uczeń w miejscu pracy – proces kształcenia zawodowego u pracodawcy. Rozwój kształcenia zawodowego we współpracy z przedstawicielami różnych branż. Organizacja kształcenia w branżowej szkole II stopnia. Organizacja i przeprowadzenie nowego egzaminu zawodowego. Zadania operatora systemu do przeprowadzania pisemnej części egzaminu zawodowego.
data urodzenia
początkującykontraktowymianowanydyplomowanynie dotyczy
Przeczytałam/em i akceptuję postanowienia zawarte w Klauzuli informacyjnej RODO