- Możliwości i korzyści z zastosowania SI w edukacji
- Wyzwania etyczne związane z rozwojem SI
- Krytyczne podejście do informacji generowanych przez SI
- Zasady bezpiecznego i odpowiedzialnego stosowania SI
- Przyszłość sztucznej inteligencji – prognozy i scenariusze
- Rozpoznawanie sytuacji kryzysowej
- Analiza przepisów prawnych oraz procedur dotyczących interwencji kryzysowej
- Rola nauczycieli, wychowawców, pedagoga i psychologa w sytuacji kryzysowej
- Współpraca z innymi instytucjami w sytuacjach kryzysowych
- Pomoc psychologiczna i wsparcie emocjonalne
- Podstawy prawne i wytyczne dotyczące programów wychowawczo-profilaktycznych
- Cele i zadania programu wychowawczo-profilaktycznego
- Analiza potrzeb i diagnoza środowiska szkolnego
- Planowanie działań na rok szkolny
- Monitorowanie i ewaluacja działań wychowawczych i profilaktycznych
- Dokumentacja działań wychowawczych i profilaktycznych
- Przykłady dobrych praktyk i inspiracje
- Rodzaje otwartych zasobów edukacyjnych
- Jak wyszukiwać i selekcjonować zasoby edukacyjne w sieci?
- Dostosowywanie zasobów do potrzeb uczniów
- Aspekty prawne korzystania z zasobów internetowych
- Tworzenie i udostępnianie własnych zasobów edukacyjnych
- Prywatność w internecie
- Cyberprzemoc i cyberprześladowanie
- Prawne konsekwencje hejtu i cyberprzemocy (prawo karne i cywilne)
- Budowanie świadomego wizerunku online
- Edukacja i profilaktyka w zakresie bezpieczeństwa w sieci
- Podstawa prawna sporządzania opinii o uczniu dla poradni psychologiczno-pedagogicznej.
- Jakie informacje powinna zawierać rzetelna opinia o uczniu i kto ją sporządza?
- Jak krok po kroku przygotować opinię zgodnie z najlepszymi praktykami?
- Jakie błędy najczęściej popełniają nauczyciele podczas sporządzania opinii?
- Przykłady dobrych praktyk
- Definicja hejtu i mowy nienawiści
- Różnica między krytyką a hejtem
- Skutki społeczne i psychologiczne hejtu
- Odpowiedzialność prawna (omówienie przepisów, które obejmują np. zniesławienie, naruszenie dóbr osobistych)
- Jak reagować i chronić siebie oraz innych przed hejtem?
- Znaczenie dokumentacji w pracy nauczyciela
- Podstawowe elementy dokumentacji ucznia
- Dokumentowanie spotkań z rodzicami
- Wymiana informacji z nauczycielami i nauczycielami specjalistami
- Dokumentacja ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego
- Ochrona danych osobowych w pracy nauczyciela